Fraværsregistrering

På Lyngby private Skole bliver elevernes fremmøde registreret elektronisk hver dag.

Netprotokollen føres af lærerne således, at fraværet kan ses på forældreintra ved skoledagens afslutning. Forældre angiver fraværsårsag direkte på netprotokollen.

På 3.-10. klassetrin anføres elevernes fravær på karakterbladene. På 0.–2. klassetrin meddeles antallet af fraværsdage ved forældresamtalerne.

Hvis en elev har haft hhv. 5 %, 10 % og 15 % (10, 20 og 30 dage) fravær kontaktes forældrene skriftligt af skolens ledelse med en fraværsopgørelse. Brevene har til formål at informere om fraværets omfang, samt at indbyde til samtaler, såfremt fraværet kan medføre sociale eller faglige konsekvenser.